Friday, April 18, 2008

JasaMU SEGAR Di Ingatan

Hari ini diriku telah berjaya
Siapa yang menduga diriku akan
berjaya sebegitu rupa
Aku sendiri pun seakan tak percaya
semua memuji kebolehan
memuji kepintaran yang ada,
tapi aku tahu,
ada seorang yang berjasa di sebalik kejayaan tersebut
seorang yang bukan ingin disanjung
atau diberi penghormatan
tanpa orang itu
Mungkinkah diriku berada disitu..
orang itu pernah aku keluhkan
aku permainkan
aku mengumpat dan meluat,
Tapi orang itu tetap tak mengalah
dalam menegakkan kebenaran
dalam mengajarku menilai kehidupan...
orang itu terus tekun mendidikku
dan membimbingku
Menjadi insan berguna,
jika tiada orang itu diriku akan terus hanyut
dalam keseronokkan zaman remaja
tanpa mengira yang mana salah yang mana benar
yang penting seronok
Dan diriku berterima kasih kepada orang itu
INSAN bernama GURU…

No comments: